DLA NOWEJ firmy
10 październik 2019

DLA NOWEJ firmy

Jeśli dopiero zaczynasz swoją działalność zapewne masz wątpliwości, jakie produkty będą najlepsze na start. Oczywiście nie ma jednej recepty na sukces dla wszystkich - każda branża ma swoją specyfikę, każda firma działa inaczej. Przez ostatnie lata pomagaliśmy dziesiątkom "świeżaków" i mogliśmy obserwować ich sukcesy, a czasem, niestety, także porażki. Dzięki temu mogliśmy opracować specjalny "pakiet na start", czyli zestaw, naszym zdaniem, niezbędnych produktów na początek.

1. Nazwa - choć dla wielu nazwa firmy to drugorzędna sprawa specjaliści podkreślają, że nazwa jest często kluczowym elementem, który decyduje o sukcesie. Warto tutaj zaznaczyć, że nazwa Twojego przedsiębiorstwa, czyli to jak zarejestrowałeś swoją działalność gospodarczą, to nazwa handlowa pod którą występujesz oficjalnie. A "marka", czyli nazwa, logo, cały wizerunek, nie musi być taka sama. Dla ułatwienia Kiwi Gifts to marka, stworzona przez firmę DT Group s.c.

2. Spójny wizerunek - warto od samego początku posługiwać się jednolitym systemem znaków, zaczynając od logo oczywiście. Spójna szata graficzna dla wszystkich materiałów marketingowych ułatwi budowanie trwałych relacji z Klientami. Postaw na profesjonalne logo - będzie ono Twoim znakiem rozpoznawczym przez najbliższe lata. To również często pierwsza rzecz, z którą będzie miał do czynienia Klient. We wszystkich kanałach (Internet, druki, reklama zewnętrzna) publikuj to samo logo, by zachować spójność i jasny przekaz.

3. Strona www / fanpage w social media - Internet to w dzisiejszych czasach pierwsze i najważniejsze źródło informacji, także tych biznesowych. Niemal każdy posiada smartfon z dostępem do internetu, dlatego podstawowa strona www i / lub fanpage w najpopularniejszych social mediach (Facebook, Instagram) to pozycje obowiązkowe. Pamiętaj, by na bieżąco aktualizować wszystkie informacje i oferty. Jeśli prowadzisz konto na FB zamieszczaj minimum jednego posta na kilka dni (a najlepiej jednego dziennie), by Klient wiedział, że Twoja firma rzeczywiście funkcjonuje.

4. Druki - na początku wybierz tylko podstawowe produkty w niezbyt licznych nakładach. Pierwsze tygodnie / miesiące działalności mogą zweryfikować Twoją ofertę, godziny otwarcia itp., dlatego lepiej nie zamawiać od razu miliona ulotek ;) Zacznij od wizytówek i broszury z ofertą - to będą Twoje podstawowe narzędzia. Warto przygotować także vouchery rabatowe, które zachęcą potencjalnych Klientów wybrania właśnie Twojej oferty.

5. Gadżety - na początek wybierz tylko absolutne minimum. Jeśli planujesz oficjalne otwarcie lokalu, pomyśl o oprawie takiej jak balony czy chorągiewki. Jeśli sprzedajesz produkty warto pomyśleć o ich zapakowaniu (reklamówki, torby). Jeśli świadczysz usługi stacjonarne pomyśl, jak stworzyć atrakcyjne wnętrze. Pamiętaj, że wybór gadżetów jest ogromny, dlatego warto rozważyć każda możliwa opcję.

6. Reklama zewnętrzna - jeśli prowadzisz działalność handlową lub Twoje usługi wymagają stacjonarnego "biura" wykorzystaj to! Dzisiaj mamy praktycznie nieograniczone możliwości w dziedzinie reklamy zewnętrznej. Szyldy, kasetony, reklama na witrynach - to wszystko może zadziałać na Twoją korzyść. Pamiętaj, by przed złożeniem zamówienia upewnić się, że właściciel budynku i regulacje w Twoim mieście pozwalają na taką formę reklamy.